تغذیه وسلامت
نويسندگان

 

سلول‌های پوست ما به دو علت پیر می‌شوند؛ یك علت آن، درست مانند دیگر سلول‌های بدن و به دلیل بالارفتن سن و تغییرات ناشی از سن است كه باعث می‌شود كاركرد و نوع فعالیت سلول‌های مختلف دستخوض تغییر شوند.
همه‌ی این تغییرات دست به دست هم می‌دهند تا فرآیند اكسیداسیون درسلول‌های پوست اتفاق بیفتد و روند پیری تسریع شود. عامل دومی كه به پیری سلول‌های پوست منجر می‌شود، اشعه‌ی آفتاب است. اتفاقا همین نور آفتاب نیز با عملكرد مشابه، باعث اكسیداسیون سلول‌های پوست و تسریع روند پیری می‌شود.
ما نمی‌توانیم برای گذشت زمان و روند پیری چاره‌ای بیندیشیم اما آنچه مهم است اینكه برای جلوگیری از روند پیری كه نتیجه‌ی پیری ناشی از سن و پیری ناشی از نورآفتاب است، باید كاری كنیم. مهم‌ترین و بهترین كار ما این است كه از آنتی‌اكسیدانها استفاده كنیم ، چون آنتی‌اكسیدان‌ها می‌توانند از اكسیداسیون سلول‌های پوست جلوگیری كنند و پروسه‌ی پیری را به تعویق بیندازند. علاوه بر این آنتی‌اكسیدان‌ها باعث شادابی و نشاط پوست می‌شوند و عمل كلاژن سازی را در پوست تحریك می‌كنند. در حضور آنتی‌اكسیدان‌ها ، كلاژن سازی ادامه‌دار تر می‌شود وبهتر انجام می‌گیرد.
اهمیت آنتی‌اكسیدان‌ها تا آنجاست كه در داروهای مختلفی كه برای زیبایی وجود دارد و آنها را با نام ضد چروك یا محافظت كننده‌ی پوست می‌شناسید ، از انواع آنتی‌اكسیدان‌ها استفاده می‌شود. اینكه می‌گویند قرص ویتامین E قرص جوان ‌سازی است یا كرم ضد چروك با غلظت ۲۰ درصد از ویتامین C تهیه شده است به این دلیل است كه این مواد جزو آنتی‌اكسیدان‌ها هستند.
از دیگر آنتی‌اكسیدان‌ها كه نام آن را در داروهای ضد چروك شنیده‌اید به ویتامین B3 و یك نوع كوآنزیم به نام Q10( كیوتن) اشاره می‌كنم. از نظر موادی كه منشاء گیاهی دارند و در گروه آنتی‌اكسیدان‌ها هستند نیز به ۳ مورد مهم اشاره می‌كنم كه شما می‌توانید با مصرف آنها به سلامت خود كمك كنید و روند پیری را به تاخیر بیندازید.اولین آن چای سبــز است. خود را عادت بدهید روزی یكی، دو لیوان كوچك چای سبز ( البته بدون قند و مخلفات همراه دیگر ) بنوشید تا به مرور متوجه خاصیت جوان سازی و شادابی آن شوید.
دوم یك اسید چرب به نام « فرولیك اسید» و سوم عصاره‌ی دانه‌ی انگور است. اغلب ما به مصرف میوه عادت نداریم و اگر هم میوه‌های خوبی مانند انگور را می‌خوریم هسته‌های آن را در می‌آوریم و فقط گوشت شیرینش را می‌خوریم در حالی كه ارزش آنتی‌اكسیدانی فوق العاده‌ی دانه‌ی انگور را نمی‌دانیم.پس، از این به بعد آن را دور نیندازید و خوب بجوید و بخورید.
به طور خلاصه، همه‌ی آنتی‌اكسیدان‌های ذكر شده را می‌توانید در میوه‌ها و سبزی‌های تازه بیابید. با مصرف مقادیر قابل توجهی از این ۲ گروه مواد غذایی هم می‌توانید پوست جوانی داشته باشید و هم به دلیل آنتی‌اكسیدان‌هایشان شاداب و سلامت و با اندامی متناسب از زندگی لذت ببرید.
 

انگور



نظرات شما عزیزان:

ابوالقاسم
ساعت23:27---9 تير 1391
برای نوشته هات از فونت تاهوما و سایز 10 استفاده کن،تا بهتر دیده شوند.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 9 تير 1391برچسب:, ] [ 23:5 ] [ نفیسه ولی پور ]
درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ من خوش آمدید...امیدوارم از وبم لذت ببرید و با نظرهای خوبتون منو راهنمایی کنید...منظرتون هستم
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 60
بازدید کل : 40760
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1


Flying Icon